تاثیر اینترنت بر رشد و رونق اقتصادی

تأثیر اینترنت بر رشد و رونق اقتصادی

در حالی که اقتصاد ملی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی از مزایای اصلی این تحول تکنولوژی بهره می‌برند، مصرف‌کنندگان شخصی و شرکت‌های کوچک نوظهور نیز برخی از بزرگترین بهره‌بردارهای تأثیر توانمندانه اینترنت می‌باشند.

اینترنت در حال تغییر روش کار، معاشرت، ایجاد و به اشتراک گذاری اطلاعات و سازماندهی جریان مردم، ایده‌ها و چیزهای مختلف در سراسر جهان می‌باشد. با این وجود بزرگی این تحول هنوز ارزش آن کم است. اینترنت 21 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی را در اقتصادهای بالغ طی 5 سال گذشته به خود اختصاص داده است. طبق تحقیقات انجام شده بر روی 800 میلیون کاربر در سراسر جهان از چند هزار دانشجویی که به فیس بوک دسترسی داشتند و همچنین بسیاری از شرکت‌های پیشرو که به طور مرتب صفحات خود را به روز می‌کردند و مطالب جدید به اشتراک می‌گذاشتند، مشخص شد در حالی که اقتصاد ملی و شرکت‌های بزرگ اقتصادی از مزایای اصلی این تحول تکنولوژی بهره می‌برند، مصرف‌کنندگان شخصی و شرکت‌های کوچک نوظهور نیز برخی از بزرگترین بهره‌بردارهای تأثیر توانمندانه اینترنت می‌باشند. اگر اینترنت یک جز باشد، سهم آن در تولید ناخالص داخلی نسبت به کشاورزی یا خدمات بیشتر است. با این حال ما هنوز در مراحل اولیه‌ی این تحولات هستیم و اینترنت وسیله‌ی برای پرورش فرصت‌ها می‌باشد. به نظر می‌رسد بسیاری از نوآوری‌های تکنولوژی و قابلیت‌های قدرتمند آن مانند پلتفرم‌های پرداخت آنلاین که ظهور می‌کنند، توانایی اتصال بسیاری از افراد و چیزها و تعامل بیشتر آن‌ها را به صورت نمایی توسعه خواهد داد.

در نتیجه دولت‌ها، سیاستگذاران و مشاغل با وجود خطراتی که اینترنت ممکن است برای امنیت و حریم خصوصی افراد به همراه داشته باشد، باید فرصت‌های عظیمی را که توسط آن ایجاد می‌شود، به رسمیت بشناسند و بپذیرند. همانطور که سیر تکاملی اینترنت در طی دو دهه‌ی گذشته نشان داده است، باید کارهایی انجام شود که شامل کمک به پرورش یک اکوسیستم سالم اینترنتی باشد بطوری که یک محیط رقابتی به نفع کاربران ایجاد کند و به نوآوران و کارآفرینان این امکان را بدهد که رشد کنند و سرمایه انسانی را پرورش دهند. این عناصر با هم می‌توانند تأثیر مداوم اینترنت را بر رشد و رونق اقتصادی به حداکثر برسانند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *